woensdag 15 april 2009

#14 Instant Messaging : blabla of uhhuh?

Met chatten ben ik al wel bekend, hoe kan het ook anders met 3 zonen die dagelijks MSN-en. Meebo vind ik heel gebruiksvriendelijk, hoewel ik hem niet altijd aanzet.
De Meebo-widget op de site van de bibliotheek Randers vind ik heel uitnodigend.
Het lijkt mij dat wij toch ook een rooster moeten kunnen samenstellen om op onze bibliotheeksite dagelijks "online" te zijn. Ik ben in ieder geval bereid om mij daarvoor op te geven. We moeten alleen naar de uitvoering kijken hoe we het dan willen presenteren, misschien een eigen widget maken, maar dat is voor later na de cursus.
Na de cursus maar een wiki organiseren voor nieuwe ideeen betreffende de website.
Volgens mij kunnen we zo weer maanden vooruit.
Chatten met Google-talk is nu ook toegevoegd aan mijn weblog en omdat ik nu al diverse gadgets heb toegevoegd ging dit bijzonder snel. Chatvenster kan ik dus nog aanpassen, dat heb ik inmiddels ook gedaan én de chatbox staat nu op "aan", even kijken of er vanmiddag berichten binnenkomen. En ook de Meebo-widget op "aan" gezet. Ik zal beiden tot ca. 16.00 uur laten aanstaan, kijken of iemand vandaag toevallig gaat chatten.
Het lijkt me overigens wel storend om zo'n chatbox steeds "aan" te hebben staan. Ik ben ook geen type voor een kantoor met teveel mensen en heb ook nooit een radio aan terwijl ik werk.
Lekker rustig één ding tegelijk doen.
Chatten vind ik dus meer voor thuis óf voor je werk in een rooster online staan.
Afgelopen weekend opgetreden op het Reigersfestigal, daar staan foto's van op www.mijnalbum.nl en dan bij openbare en dan reigersfestival bij zoeken, hier is er één

Dat is een mooie nederlandstalige site voor het opslaan van foto's. Ik ga daar ook maar eens een account aanmaken en een beetje rondneuzen.

1 opmerking:

  1. Lekker bezig zo. Ik ben het met je eens. Chat is een prima communicatiemethode voor je klanten. Hoe makkelijker klanten met je in contact kunnen komen, des te sneller zullen ze je gebruiken.
    Dit is wel een leuk artikel ter overweging.

    BeantwoordenVerwijderen