donderdag 23 april 2009

#16 Ontdek wat YouTube video te bieden heeft

Met You Tube heb ik al wel ervaring, vooral met muziekfilmpjes. Laatst nog een opname van Hans Vermeulen's Eyes of Jenny gezocht maar dan zoals hij hem nu speelt een toon lager. Die staat er dus tussen, handig want een aantal jaren geleden moesten we met een speciaal programma het orgineel verlagen.
We zijn nu bezig om filmpjes van onze band te maken om deze op You Tube te zetten, met een link op onze website kan dan gekeken worden naar een akoestisch of elektrisch optreden.

Voor de bibliotheek is het maken van filmpjes ook interessant en dan inderdaad ook linken aan de site: opening, verbouwing, schrijver op bezoek, kinderboekenweekfestiviteiten etc.

Filmpjes plaatsen in het webbericht heb ik al een keer gedaan, er staan er al een paar op. Nu nog een filmpje in de zijbalk, daar zal ik een filmpje van Annie Lennox plaatsen. Dat lukt dus nog niet wat doe ik fout: ik ga naar gadgets toevoegen en dan JAVA/HTML en dan de link aan de titel opslaan. De titel komt nu wel maar ik kan hem niet openen.

5 opmerkingen:

  1. Wat je moet doen is de video "embedden" (Nederlans "insluiten". Inderdaad in de html./javagadget. Bij Youtube vind je rechts twee codes. Gebruik die waar insluiten boven staat. Kopieer deze hele code in je gadget. Verander wel in de code de waarde bij width, dus bijvoorbeeld width="225" en haal de code height="334" helemaal weg. Anders past het niet in je zijbalk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is dus even een weet, nu staat Annie erin.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nu nog even de hoogte en breedte goed, en dan heb je een pluim van de meester verdiend. Want aan een halve Annie hebben we niets.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo is de verhouding goed. Er stond 2 x width en 2 x height en ik had alleen de eerste aangepast.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Width nog even lager instellen en dan is het helemaal goed.

    BeantwoordenVerwijderen