woensdag 20 mei 2009

#19 Sociale netwerken en wat er in te doen is

Hier ben ik al enigszins mee bekend, tenminste via de kinderen dan.
Zelf heb ik mij al een tijd geleden aangemeld bij Bibliotheek20Ning en daar ook een vraag aan collega's gesteld. Er kwam echter bijna geen reactie, je moet denk ik echt heel actief op deze site zijn wil je echt goed deelnemen. Ik heb nu in ieder geval aangekondigd dat ik dat na 23 dingen ga doen. Ik heb toch aardig wat vragen betreffende de digitale bibliotheek, misschien kan ik zo wat hulp krijgen.

Ik heb mij met de band aangemeld op MySpace en ook heb ik mij aangemeld op Hyves en daar in ieder geval mijn zoon op gevonden. Of hij dit nu wel cool vindt dat zijn moeder ook Hyved dat weet ik nog niet. De linker jongen met het witte shirt is overigens mijn zoon, de foto is van zijn Hyve gepikt.

En een vriendin in Enschede gevonden. Ik heb haar als vriend toegevoegd, kijken of ze reageert. Toch handig als de foto en de woonplaats erbij staan, dan weet je uit de lijst wie je hebben moet. Foto vriendin: Sociabel.nl lijkt mij een beetje een dating-site, maar het zal zijn nut wel hebben. Je zet jezelf daar wel erg te kijk vind ik, heb me maar niet aangemeld.
Ja, wat kun je ermee voor de bibliotheek: zoals met veel 23 dingen, alles is in te zetten maar je moet er tijd in steken om het goed bij te houden.
Na 23 dingen maar eens goed prioriteiten stellen en stapje voor stapje beginnen maar ...

1 opmerking:

  1. Er is een hoop te zeggen over de rol van bibliotheken op sociale netwerksites. En dan is het zeker niet alleen het promoten van de bibliotheek. Het gaat veel verder. Daar zijn waar de klant is, hen bedienen in de omgeving waar zij het liefst en vaak vertoeven, hen tips, suggesties, inspiratie en hulp bieden. De dienstverlening naar het digitale uitbreiden. Lastig, jazeker. Moet je dat alleen doen? Misschien niet, wellicht moet dit landelijk opgepikt worden. Maar doen moeten we het zeker.

    BeantwoordenVerwijderen