woensdag 27 mei 2009

#21 Aquabrowser My Discoveries en andere sociale bibliotheekcatalogi

Met de AquaBrowser ben ik dus al wel goed bekend, we hebben hem nog niet als eerste catalogus omdat de beschikbaarheid van titels in de verschillende vestigingen niet onder elkaar komt en dat willen we wel. Daar ga ik later in het jaar nog eens goed met "Wester" over praten.
Er kan een eigen schil worden gemaakt etc. maar daar zit weer een flink kostenplaatje aan ....
Ik vind het prima dat je minder stappen maakt voor je bij de resultaten komt, wel lijkt mij de prominente plaats van de woordenwolk niet nodig, er staat al zoveel informatie op de site: van mij mag hij weg.
WorldCat spreek mij meer aan, hier geen woordenwolk, maar ja dat is natuurlijk wel de mening van iemand die in de bibliotheek werkt. Belangrijk is natuurlijk wat de klant ervan vindt.

2 opmerkingen:

  1. Wat een mooie woordenwolk heb je in dit bericht geplaatst!groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is zeker een overweging, veel gebruikers zijn al blij met één zoekveld en snel resultaat. Maar wat vind je van de 2.0 toevoegingen aan de catalogus? Daar gaat het per slot van rekening om bij 23dingen.

    BeantwoordenVerwijderen